Değerli Velilerimiz,
1 Nisan 2014 tarihi itibari ile okulumuzda zilsiz eğitim uygulamasına geçilmiştir. Uygulamanın getirdiği avantajları ve öğrencilere kazandırdığı olumlu davranışları sizlerle paylaşmak istedik.
Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık Servisi
ZİLSİZ EĞİTİM
Geleneksel eğitim uygulamasının klasiklerinden olan, dersin başlangıç ve bitişinde çalan zil öğrencileri koşullandırmakta, zile karşı şartlı refleks oluşturmaktadır. Bu da öğrencilerin düşünerek değil de zil sesine koşullanarak hareket etmelerine sebep olmaktadır. Okullarda düşünen ve üreten bireyler yetiştirilmesi isteniyorsa öğrencilerin zil sesiyle değil kendi bilinciyle derse girip çıkmasını sağlamamız gerekmektedir.
Zil sesi, şartlanmaya neden olduğu için eğitimi bıçak gibi kesmekte, konuyu bölmekte, öğretmenlerin ve öğrencilerin dikkati dağıtmaktadır. Tüm bu bilgileri göz önünde bulundurduğumuzda, zilsiz eğitimle hedeflenen sonuçlar; gürültü kirliliğini önlemek, öğrencilerde iç disiplini, otokontrolü sağlamak, öğrencilere zamanı verimli kullanma alışkanlığı kazandırmak, öğrencilerin sorumluluk duygusu kazanmalarına yardımcı olmak, zil sonrası koridorlardaki koşuşturmaları ve çarpışmaları önlemek ve öğrencilerin isteyerek derse girmelerini sağlamaktır.
Yapılan araştırmalarda zilsiz eğitim uygulamasının katkıları ile ilgili olarak yönetici, öğretmen ve öğrencilerin büyük çoğunluğu otokontrol, özdisiplin ve sorumluluk bilinci kazandırmada uygulamanın faydalı olduğu görüşünde birleşmişlerdir.
Sonuç olarak, bu uygulamayla öğrenciler;
— Zamanın değerini anlayacaklar.
— Dakik olma özelliği kazanacaklar.
—Sorumluluk becerilerini geliştirecekler.
— Kendilerine daha çok güvenecekler.
— Daha planlı hareket edecekler.
—Daha bilinçli ve düzenli bireyler olacaklar.
—Kendilerini ve zamanı denetleme alışkanlığı kazanacaklardır.
Kaynakça: TAŞ, Sait. SDÜ Fen Edebiyat Fakültesi Sosyal Bilimler Dergisi
Yenilikçi Bir Eğitim Anlayışı: Zilsiz Okul