ODTÜ-KYÖD okulları rehberlik servisi, çağımızın en büyük ve yaygın problemlerinden biri olan Dikkat Eksikliği ve Hiperaktivite Bozukluğu konusunda gerekli bilinci oluşturmak ve farkındalık yaratmak amacıyla, ilk ve ortaokul velilerine yönelik “Dikkat Eksikliği ve Hiperaktivite Bozukluğu ile Barışmak ” konulu seminer düzenledi. Seminere katılan alanında uzman dört psikolog ve bir özel eğitmen konuşmacı çocukların sosyal ve akademik gelişimini olumsuz etkileyen Dikkat Eksikliği ve Hiperaktivite Bozukluğu konusunda velileri bilgilendirdiler ve bu durum ile baş etme konusunda ipuçları verdiler.
Uzman Klinik Psikolog Neşe Durğun Dikkat eksikliği ve hiperaktivite bozukluğu ne olduğu ve nasıl tespit edildiği, tespiti engelleyen yanlış gözlemlerin ne olduğu ve kişinin yaşamını nasıl etkilediği konularında detaylı bilgi verdi.
Uzman Klinik Psikolog Şebnem Yüksel Sevindik Dikkat eksikliği ve hiperaktivite bozukluğunun oluşmasında rol alan etkenler, tanı ve tedavi süreçlerinden bahsetti. Dikkat eksikliği ve hiperaktivite bozukluğunun yaramaz çocukları tanılamak için kullanılan yanlış bir etiket olduğunun altını çizerek aslında bu durumun klinik bir rahatsızlık olduğuna değindi. Dikkat eksikliğinin tedavi edilmediği takdirde karşıt gelme bozukluğu, öğrenme güçlüğü, kaygı bozukluğu ve depresyon gibi durumlara yol açabileceği üzerinde durdu.
Uzm. Klinik Psikolog Gizem Sezgiç Sakarya Dikkat eksikliği ve hiperaktivite bozukluğu yaşayan çocukların özgüvenlerinin zedelenmemesi için ilk olarak duygularının önemsenmesinin, yapması istenilen davranışların açık ve net bir şekilde söylenmesinin, emir verici söylemlerden kaçınılmasının öneminden bahsetti.
Uzman Klinik Psikolog Çiğdem Akyıldız dikkat eksikliği yaşayan çocuklarda ailenin, okulun ve uzmanın işbirliğinin önemi, birbirlerinin uygulamalarından haberdar olmalarının önemi konularına değinilmiştir. Dikkat eksikliği ve hiperaktive bozukluğu tespiti sonrası sürecin nasıl işlemesi gerektiğinden bahsetti.
Özel Eğitmen Melike Karaman dikkat eksikliği ve hiperaktivite bozukluğu yaşayan çocukların okul ve evdeki davranışlarının gözlemlenmesinin önemi, çocuklara nasıl yaklaşılması gerektiği, ödev yapmada yaşanabilecek aksaklıkların çözümü üzerinde durdu.
Seminer sonunda uzmanlara soru sorma imkanı bulan veliler seçilen konu içeriğinin çok faydalı olduğunu söylediler