2010–2011 öğretim yılı SBS sonuçlarıyla geçen yıl ki başarısını 439,636 ortalamayla devam ettirdi.
Kuruluşundan bu yana Türkiye Cumhuriyeti’nin temel niteliklerine ve Atatürk İlkelerine bağlı bireyler yetiştirmeyi amaçlayan bir eğitim sistemi uygulamakta ve ana sınıfından 8. sınıfa kadar olan öğrencilere yönelik olarak eğitim-öğretim alanında hizmet vermekte olan okulumuzda öğrencilerin öğrenme ortamında aktif rol oynayarak, düşünen, yaratan, üreten bireyler olmasını sağlayan öğrenci merkezli öğrenme ortamları yaratılmaktadır. Öğrencilerin hazır bilgiler sunularak yapılan ezberci öğretimle değil, yaparak- yaşayarak öğrenmesi amaçlanmakta ve buna yönelik çalışmalar yapılmaktadır.
Okulumuzda öğrencileri bilgi, beceri, duygu ve davranışları ile bir bütün olarak kabul edip, geleneksel ve kalıplaşmış program anlayışı ve eğitim-öğretim etkinliklerinin yerine yaratıcı, yenilikçi ve özgün bir eğitim programı uygulanmakta ve başta İngilizce olmak üzere yabancı dil ve bilgi teknolojileri kullanma becerilerini geliştirmeye önem verilmektedir. Anasınıfından 8. sınıfa kadar yoğun bir İngilizce programı uygulanmakta, gerek Cambridge sınav sonuçları, gerekse öğrencilerimizin lise ve üniversitede hazırlık sınıflarını atlayarak eğitim öğretime başlaması İngilizce başarısının önemli bir göstergesi olmaktadır.
Okulumuz, ulusal düzeyde çalışmaların yanında resim yarışmaları, İngiltere yaz okulu, Matematik yarışmaları gibi uluslararası çalışmalara da katılmakta, öğrencilerini tam donanımlı olarak yetiştirmektedir.
Okulumuzda hiçbir şey şansa bırakılmamış, hiçbir yöntem deneme yanılma yoluyla uygulanmamıştır. Türkiye’nin en köklü eğitim fakültelerinden birine sahip ODTÜ’nün geliştirdiği ‘en doğru’ yöntem ve materyallerle Türkiye’nin en başarılı okullar zincirinin bir halkası olmanın gururunu ve mutluluğunu yaşamaktadır.
Sınav kaygısından uzak bir tarzla, öğrencilerine kazanımlarını gelişim özeliklerine paralel, etkili bir donanımla ve sosyal aktivitelerle veren okulumuz kitlesel başarısındaki istikrarını sürdürmektedir. Çoklu zekâ kuramının etkisi ve yapılandırmacı yöntem ve tekniklerle uygulamış olduğu çalışmalarla, bireysel farklılıkları ön plana alan okulumuz, 2010–2011 öğretim yılı SBS sonuçlarıyla geçen yılki başarısını 439,636 ortalamayla devam ettirdi.
Her öğrencinin kendisini gerçekleştirmesine ve potansiyelini fark edip en yüksek düzeyde göstermesini amaçlayan okulumuz; özgüvenli öğrencileriyle sistemin bilimselliğini ortaya koyuyor. Anasınıfından itibaren ODTÜ-KYÖD’ün özgün eğitimini alan öğrencilerin, sosyal ve akademik performanslarıyla daha sonraki eğitim basamaklarında ve yaşamları boyunca bu farklılıklarını yaşatacaklarına inanılıyor.