3/A SINIFI ÖĞRENCİLERİ MATEMATİK DÜNYASININ
EĞLENCELİ YÖNLERİNİN TADINI ÇIKARIYOR…
Sınıf öğretmeni Demet Canikli ve 3/ A sınıfı öğrencileri beraber oyunlar üreterek; hem eğleniyor hem öğreniyorlar. Bu eğlenceli etkinliklerden bazılarını sizlerle paylaşmak istedik.
HEM MATEMATİK ÖĞRENİYORUM HEM TİŞÖRT TASARIM I YAPIYORUM
3/A sınıfı öğrencilerimiz; matematikteki bilgilerinden faydalanarak, kendilerine bir tişört tasarladılar. Örüntü ve süslemelerle, harika tişörtler ortaya çıkardılar.
Kendi tasarladıkları tişörtleri giymenin mutluluğunu yaşarken, matematik bilgilerini günlük hayatlarına taşımanın heyecanını da yaşadılar.
Tişört tasarım çalışması fotoğraflarını görmek için tıklayınız.
KULE YAPALIM
Bu oyunun amacı; öğrencilerimizin eğlenerek ve oyun oynayarak konuları tekrar etmeleridir. İşte bu amaçla;
•· Önce kendilerine konuları çağrıştırıcı (ipucu veren) kartlar hazırlarlar. Bu kartlarda; resimler, şekiller, problemler, semboller v.b. yer almaktadır.
•· Sonra gurup olarak, hem hızlarını hem de bilgilerini değerlendirerek, kule inşa etmeye başladılar.
•· Kule yapmak matematik laboratuarımızdaki geometrik şekillerden faydalandılar.
•· Sonuçta en hızlı gurup kulesini inşa ederek birinci oldu.
•· Oyunun sonunda, sınıf öğretmeni Demet CANİKLİ: "Bu oyunda tüm sınıfımız birinci oldu, önemli olan eğlenerek tekrar etmeniz ve öğrenmenizdir." dedi.
•· Öğrencilerimiz bir kez daha matematiğin eğlenceli dünyasını keşfettiler.
Kule yapalım çalışması fotoğraflarını görmek için tıklayınız.
EN HIZLI EN ÇOK
Matematik laboratuarına giden 3/A sınıfı öğrencileri, öğretmenlerinin sürprizleriyle karşılaştılar. Kesirler konusunu tekrar etmek ve eğlenerek kavramayı sağlamak amacıyla bir oyun tasarlayan sınıf öğretmeni, hemen oyunu anlatmaya başladı.
"En Hızlı En Çok" oyununu büyük bir mutlulukla oynayan öğrenciler dersin sonunda hem eğlenmiş hem de kesirler konusunu hiç farkında olmadan kavramışlardı.
En hızlı en çok çalışması fotoğraflarını görmek için tıklayınız.